Het kunstwerk Rood-wit-blauw-oranje signaal van Peter Struycken was tot voor kort te vinden op het terrein Hazeldonk 6019 in Breda. De nieuwe eigenaar de heer Frans Maas van Epic-Auctions liet weten dat het beeld niet meer paste binnen de bestemming en gebruik van zijn terrein en schonk de 4 bogen terug aan de kunstenaar die in samenwerking met Erfgoedvereniging Heemschut het beeld liet ontmantelen. Met tussenkomst van de gemeente Gorinchem vervoerde het transportbedrijf Gerrit Damsteegt uit Meerkerk de vracht van circa 15 ton belangeloos van Hazeldonk-Breda naar Gorinchem waar het kunstwerk tijdelijk is opgeslagen bij Damen Shipyards in afwachting op een tweede leven; enwel op een plek in of rondom Gorinchem; de stad waar Peter Struycken al lange tijd woont.
Het kunstwerk Rood-wit-blauw-oranje signaal vervaardigde Peter Struycken in opdracht van de rijksoverheid in 1985-1986 voor het toenmalige Douane Emplacement, Rijksweg E19 nr. 19 in Hazeldonk. De opdracht werd uitgevoerd voor fl. 152.000. Zoals bekend was Hazeldonk onder Breda de grensovergang met België. Vrachtwagens moesten hier in- en uitklaren. Het douanegebouw zelf werd ontworpen door het gerenommeerde architectenkantoor Benthem Crouwel Architecten evenals de opvallende luifel boven de weegbrug. Op 24 september 2014 maakte de douane bekend het kantoor Hazeldonk per 30 april 2015 te sluiten. De opdracht voor het kunstwerk op het terrein voor het douanekantoor in Hazeldonk werkte Peter Struycken uit in vier grote stalen bogen met een hoogte van 6 meter en een breedte van 12 meter. De rode, witte en blauwe boog staan rechtop terwijl de oranje hellend is geplaatst. Zij zijn door Struycken in een specifieke positie ten opzichte van elkaar geplaatst.
Uiteraard verwijzen de bogen naar de Nederlandse vlag met wimpel. Door de enorme proporties waren de bogen niet alleen op het douaneterrein onontkoombaar aanwezig maar ook goed zichtbaar vanaf de weg op de grens van Nederland en België. Door de eenvoud van het grootformaat werk in primaire kleuren is het direct ‘leesbaar’ en werkt het inderdaad als een signaal: u verlaat of bereikt Nederland. Voor het Verdrag van Schengen in 1997 had niet alleen vrachtverkeer maar ook personenvervoer te maken met de douane in het algemeen en bij deze grensovergang in het bijzonder.
Heemschut is in overleg met Rijkswaterstaat voor een mooie nieuwe plek voor dit opvallende kunstwerk, maar tot een concrete plek heeft dit nog niet geleid